Pomysł na weekend: polska grafika

Jeżeli nie wiecie jeszcze, co będziecie robić w ten weekend, zapraszam na wystawę „Świetnograficzne. Polska grafika reklamowa 1918-1989” w Muzeum Etnograficznym w Warszawie. Prezentuje ona najróżniejsze przykłady polskiej grafiki (nie tylko klasyczne reklamy – także okładki magazynów czy płyt, kalendarze, opakowania…) z kolekcji Tomasza Lachowskiego, właściciela agencji designerskiej Definition Design.

Wystawa jest co prawda niewielka, zbiory niezbyt reprezentatywne, a sposób pogrupowania eksponatów dość chaotyczny, ale po pierwsze – to w końcu prywatna kolekcja, trudno byłoby więc oczekiwać czegoś innego; po drugie – i tak jest to jedna z najciekawszych otwartych w ten weekend ekspozycji prezentujących sztukę użytkową.

„Świetnograficzne” przypomina, jakich mieliśmy genialnych grafików. Piękne reklamy, zapadające w pamięć loga, przyciągające wzrok okładki, zaskakujące ulotki (w tym ta z hasłem Lotu „Fly as the first Pole did” obok, tak, tak, rysunku pana Twardowskiego na kogucie) – no po prostu czego trzeba więcej?